malawihans.reismee.nl

blantyre

dit keer een berichtje uit Blantyre.

Blantyre is het zakelijke hart van Malawi. Ik zit nu op m'n tabletje, in een megaluxe hotel omdat daar een wifi-hotspot is, mijn berichtje te tikken. Het staat hier vol met bankgebouwen en bijbehorende mensen die denken dat ze erg belangrijk zijn. Volgens mij wilden ze me eerst het hotel niet binnenlaten omdat ik er volgens hen als een zwerver bijloop. Nee, je moet in die hitte hier in een 3-delig kostuum met stropdas gaan lopen. Dus ik op mijn sandalen, in korte broek en in een oud t-shirt maak niet echt indruk. Maar hier geldt nu eenmaal, dat als je wat bezit, je dat ook moet laten zien. Dat ik als blanke, vaak lopend ergens naar toega........helemaal geschift volgens hen. Dat ik ook mijn schoenen niet laat poetsen of mijn tas door iemand laat dragen...... vreemde muzungu. Ook krijg je uiteraard vaak te horen: give me money! Soms vraag ik dan aan hen om geld. Toen ik de ober, die 6x langskomt, vertelde dat ikzelf dat biertje wel in mijn glas kon schenken, keek hij mij ook wat vreemd aan. Misschien drink ik niet snel genoeg naar zijn zin. Het is hier wel zo dat je rustig ergens kunt gaan zitten zonder wat te kopen. Of, ook leuk, iemand vanalles laten uitleggen over wat hij verkoopt, en dan zeggen dat je er toch geen gebruik van maakt. Volstrekt normaal. Zo had ik vanmorgen een afspraak met iemand gemaakt in het guesthouse waar ik momenteel verblijf net na ontbijt. Ik serveer haar de koffie die er toch stond en ze mocht zelfs nog mee ontbijten. Maar je moet ook niet zeuren als het busje waarmee je rijd halverwege zonder benzine komt te staan. Soms is het hier balen, maar toch ook vaal wel heel leuk. Het is trouwens ook heel leuk om jullie commentaar te lezen. Bedankt voor jullie meeleven tot nu en tot een later berichtje.

Reacties

Reacties

Jan en gerda

Leuk je te volgen jammer dat je je pak bent vergeten om mee te nemen.ondamks dat je ver weg zit ook gezegende paasdagenen we blijven je volgen. Groeten.

Ingrid

Hallo hans,
Leuk om weer wat van je te horen!
Fijne Paasdagen, dat zal wel heel anders zijn dan bij ons
in Holland.
Groetjes Jaap en Ingrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!