malawihans.reismee.nl

in mulanje

Inmiddels in Mulanje gearriveerd. Het is hier eenstuk minder heet dan in Cape. Doordat het hoger ligt is het koeler, maar regent het wel vaker.

Ik wist hier een internetcafe te vinden, dus ik dacht: misschien kan ik proberen een video op de weblog te zetten. Vanmorgen heb ik daar royaal de tijd voor want vanmiddag gaan we pas naar Mbewa om met de chief en community te praten. Even een check op mijn SD-kaartje om op de computer te zetten, en wat blijkt: alles verdwenen. Mijn toezegging dat het priveconcert op het strand misschien nog eens wordt uitgezonden moet ik hierbij dus intrekken.

Ik baal er stevig van, want dus video en foto's van afgelopen maanden zijn dus foetsie. Ik vermoed dat het internetcafe in Blantyre volhangt met virussen en andere ellende. Het positieve eraan is dat ik nu waarschijnlijk voldoende Gigabyte beschikbaar heb voor de komende maanden, alleen voor controle op al mijn activiteiten hier moeten jullie het doen met de foto's die tot nu toe op deze weblog staan.

Deze week en deels volgende week heb ik beschikbaar voor de irrigatie in Mbewa, daarna moet ik in Blantyre een aantal mensen spreken en dan terug naar Cape. Daar wil ik voor Pasen weer arriveren. De week erna moet ik waarschijnlijk even het land uit, naar Zambia of Mozambique omdat mijn visum verloopt. Het zal wel Zambia worden, iets veiliger en beter te regelen. Ben nog steeds niet in het noorden van Malawi geweest, maar de bedoeling is om dat te doen als ik Jeanette ga oppikken van het vliegveld volgende maand. Ik heb daarvoor een huurauto geregeld, dat reist stukken makkelijker dan die minibusjes die pas wegrijden als ze vol zijn en dan iedereen onderweg ook nog laten instappen/uitstappen. Op het vliegveld bij Lilongwe ben ik tenslotte ook al in Centraal Malawi, een stuk opweg naar Noord.

Omdat geen foto's of film te plaatsen is leuter ik nu maar wat om de tijd te doden. Het is nog te vroeg voor bier, koffie is niet te............, en inmiddels heb ik al de meeste van mijn meegenomen boeken uitgelezen. Scheelt een hoop gesjouw want terug meenemen doe ik niet. Op mijn e-reader heb ik ook nog wel wat boeken staan. Ik ga nu een schaduwplekje zoeken en even genieten van Mulanje mountain, de hoogste berg van Malawi. Tot later.