malawihans.reismee.nl

houdbaarheid

Dank voor al jullie goede wensen.

Op tv zag ik dat in Israel behoorlijk koud is. Succes daar Jan en Gerda. Hier stroomt het vocht uit m'n lijf. Ik zit danb wel kort bij het strand, maar zonder schaduw wil je daar niet zitten. Even iets over houdbaarheid. Waarom het allemaal anders is hier sna ik toch nog niet zo erg. (de letter p hapert afen toe, die moet je erzelf bij verzinnen). Uit Nederland had ik een selletje memory meegenomen en aan de kinderen hier gegeven. Lekker simpel en makkelijk mee te nemen. Na minder dan een week zagen de kaartjes eruit alsof ze 6 weken in de tramrails van lijn 11 hebben gelegen. Niet meer te herkennen. Voordeel is dat je dan wel makkelijk kan scoren. Theezakle in de thee. Na een halve minuut ligt het touwtje los van het zakje. Ook hier het voordeel dat je de thee dan snel moet odrinken anders wordt het zwarte thee. Ik had een schoon t-shirt aan toen ik bomen ging snoeien. Die bomen protesteren kennelijk door vocht los te laten. Na wassen zijn dat nu allemaal zwarte vlekken en is t-shirt niet meer te dragen, zelfs hier niet. Ik had een stuks of 10 bananen en een 6 tal mango gekocht. Einde van de middag kon ik nog net zelf een banaan scoren, mango's waren al op. Het ontbijt bestaat uit droog witbrood waarop je dan boter kan doen. Omdat het nauwelijks weg te spoelen is doe ik er dan kristalsuiker op. Heerlijk, en ook gezond? Een ot indakaas die ik in de hoofdstad had gekocht was na 3 dagen leeg. Ook hier het voordeel: je hoeft je geen zorgen te maken dat iets over de houdbaarheidsdatum gaat.

Ik hoop dat mijn maag steeds sterker wordt, want ik eet 'smorgens rijst van een bordje dat is schoongemaakt in de visvijver. Tot nu toe gaat het goed en kan ik jullie blijven vervelen met mijn klaagverhalen. Is er dan niks ositiefs te melden? Jawel, de dagen duren hier behoorlijk lang dus er is veel tijd om te genieten. Dat ga ik dan nu ook maar weer doen.

Ik vergat nog enkele foto's van de waterleiding in Mulanje te sturen. Die is hersteld en de mensen kunnen weer water tappen. Ik robeer die er nu ook bij te zetten. Tot later!!!!!!

Reacties

Reacties

Henk en Heleen

Dag Hans,
Inderdaad de letter P. Nu we dit weten is het goed te lezen, hoor! Hier alles goed. Krijg wel een beetje medelijden met je hoor! Straks haal je de etentjes maar weer in. ???? ???? Sterkte met alles hoor en veel succes. Lieve groeten, Henk en Heleen

Ingeborg en Daan

Hallo Hans,
We kunnen je bericht prima lezen hoor. Wat een verschil met het leven hier, als er iets over de houdbaarheidsdatum is gooit men het weg en bij jou krijgt het de kans niet eens om de houdbaarheidsdatum te halen. En wat zul jij weer genieten van het eten thuis.
Maar we hopen toch dat je ook daar mooie genietmomenten zult hebben. En heel veel succes gewenst.
Hartelijke groeten, Ingeborg en Daan

wim en eygje

Hallo Hans klinkt allemaal wel weer zeer bijzonder.
Op vakantie in zweden deden wij de afwas in de rivier die was misschien wel schoner dan de visvijver bij jou.
lijkt mij toch heel bijzonder om daaar zo te mogen zijn.

\groeten Wim en Eygje

Lucy

Hallo Hans!!
Leuk om op de hoogte te blijven van je belevenissen in Cape Maclear! Jammer dat we elkaar net hebben gemist toen jij terug kwam uit Mulanje. Top dat de watertap daar weer werkt!!
Succes in Cape en veel liefs aan alle lieve vrienden daar!!
Groeten,
Lucy

collega's BIR

Hallo Hans !

Zodra het werk het toelaat lezen wij jou interessante verhalen en welke goede daden je tot nu toe verrricht hebt. Wij erg trots op je. Het is leuk om af en toe te kunnen lezen hoe het met je gaat. Trots de leef omstandigheden waarin je verkeert merken wij dat je het naar je zin hebt. Hier bij BIR missen we je erg.

Wij hopen je gauw in goede gezondheid terug te zien.


Groetjes en knuffels van Karin, Hans, Geeta, Hasan en Migarda

P.s. je begrijpt natuurlijk wel dat de knuffels niet van mij (Hans) komen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!